Veg of Lund kör ut nytt koncept med egen bil

Livsmedelsföretaget Veg of Lund lanserar direktbilskoncept för att stärka relationerna med återförsäljare och konsumenter. – Vi vill få mer personlig kontakt med kunder och konsumenter, säger marknads- och försäljningschefen Roy Giordano.

I dagarna rullar Veg of Lund ut sin nya konceptförsäljningsbil, där bolagets egen chaufför ska möta kunder och konsumenter som köper företagets växtbaserade smoothieprodukt My Foodie.

Skåne är första region ut, därefter kommer bilar även att rulla i Göteborgs- och Stockholmsområdena.

– Med bilen når vår chaufför konsumenter på fler platser än i butikerna. Vi har möjlighet att finnas med på stora sport- och nöjesevenemang eller kan överraska i vardagen genom att finnas där man behöver en extra energikick. Vi kommer att använda våra sociala medier för att meddela var vi är, säger Roy Giordano.

My Foodie finns i dagsläget i bland annat Ica, Paradiset och Urban Deli och på storhushållsmarknaden via Martin & Servera och Out of Home.

AGNETA RENMARK

Dela

Fler nyheter i Arkiv

Sätherberg: “Ingen risk för matbrist”

”Det finns ingen risk för matbrist”, sa landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg på en presskonferens i tisdags.nDäremot är ökade livsmedelspriser, sämre lönsamhet för jordbruket och minskad matproduktion några av de konsekvenser som Ukrainakrisen kan få på den svenska livsmedelsförsörjningen.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.