29 november 2019
Efter att Coop tidigare i år introducerade Beyond Burger har den snabbt blivit matkedjans mest sålda växtbaserade burgare.
– Vårt mål är att göra det möjligt att njuta av växtbaserade produkter utan några kompromisser. Därför är glada över att nu kunna erbjuda Beyond Sausage till svenska konsumenter. Vi vill göra växtbaserat protein mer tillgängligt för alla, säger Bram Meijer, regional marknadschef på Beyond Meat.
Den nya korven, som är skapad för att se ut som, tillagas och ge samma smakupplevelse som en vanlig korv, är gjord på ärtor, bondbönor och ris samt kokosolja. Den är fri från soja, gluten, GMO och artificiellt producerade ingredienser – och säljs i helt växtbaserade förpackningar tillverkade av alger.
Beyond Sausage kommer att säljas på i Coops butiker och online från vecka 48. En förpackning med fyra korvar har ett rekommenderat pris runt 85 kronor.
AGNETA RENMARK
Dela
Fler nyheter i Arkiv
Sätherberg: ”Ingen risk för matbrist”
”Det finns ingen risk för matbrist”, sa landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg på en presskonferens i tisdags.nDäremot är ökade livsmedelspriser, sämre lönsamhet för jordbruket och minskad matproduktion några av de konsekvenser som Ukrainakrisen kan få på den svenska livsmedelsförsörjningen.
22 mars
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.