Scanpack storsatsar på workshops och matchmaking

I år fyller Skandinaviens största förpackningsmässa 60 år, något som att kommer att märkas när utställare från hela värdekedjan tillsammans formar framtidens hållbara förpackningslösningar.
– Vi vill bjuda våra besökare på lite extra i år, säger Monika Ölund, affärsansvarig för Scanpack.

Drygt 400 utställare, varav hälften från andra länder än Sverige, samlas på Scanpack 22–25 oktober på Svenska Mässan i Göteborg. Mässan, som startade 1964, firar i år 60-årsjubileum.
– Det unika för Scanpack är att utställarna, bland dem flera stora och tunga bolag, representerar hela värdekedjan. Här presenteras de senaste lösningarna, och visas produkter och tjänster i framkant, säger Monika Ölund.
Kompetensutveckling står i fokus på årets Scanpack. Det blir ett omfattande seminarieprogram från två scener, sammanlagt dryga 100 programpunkter.
Från jubileumsscenen Packaging Plaza delar branschexperter och företrädare för välkända varumärken med sig av erfarenheter inom i huvudsak två fokusområden: hållbarhet och förpackningstrender.
Från innovationsscenen Scanpack Pioneers utforskas makrotrenderna inom innovation, ny teknik och produktionseffektivitet för morgondagens förpackningslösningar.
Utöver scenprogrammen arrangeras ett flertal workshops i anslutning till mässan, vilka ingår i entrébiljetten som en del av jubileumsfirandet.
En nyhet för året är Matchmaking Area på plan två, en lugn miljö där man kan slå sig ned för enskilda samtal och förboka möten med potentiella partners och kunder.
– Även den här tjänsten har vi valt att göra kostnadsfri i år. Dessutom kommer verktyget att vara öppet i några veckor efter mässans slut. Tanken är att man i efterhand ska kunna hitta personer eller företag som man kanske inte lyckades fånga in under mässan, säger Monika Ölund.

Dela

Fler nyheter i Förpackning och Mötesplatser

De vill skapa ett Tinder för sjömatsbranschen

Tredje gången gillt blir det för Nordic Seafood Summit, som arrangeras på Eriksbergshallen i Göteborg 22-23 januari.
– Vi vill vara ett Tinder för sjömatsbranschen, säger projektledaren Emelie Hennström.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.