25 augusti 2022
Frankful Butik och Restaurang ligger i entrén på Orklas huvudkontor i Malmö och genom en glasruta kan gästerna följa arbetet i livsmedelsföretagets innovationskök där framtidens mat utvecklas.
– Vi är väldigt glada för alla som ville komma och fira invigningen med oss och det varma mottagande som vi fick från alla. Redan första dagen serverade vi nästan 700 luncher och vi kan konstatera att det finns ett stort intresse för att äta riktigt gott och samtidigt klimatsmart, säger Josefin Buregård, marknadschef på Orkla Foods Sverige.
Ambitionen är att ”servera härliga smaker och kombinationer för att ge inspiration och nyfikenhet till gästerna att fortsätta äta klimatsmart mat”. Restaurangen serverar olika rätter som Orkla vill testa under just varumärket Frankful, men även Orklas andra varumärken som Felix, Anamma och Paulúns kommer att ta plats på scenen.
Dela
Fler nyheter i Förädling och Mötesplatser och Restaurang
Årets matbluff flyttar hem: ”Redan klart”
Glassarna med de svenskklingande namnen Järna och Alvesta tog tidigare i veckan hem antipriset Årets matbluff – eftersom produktionen görs utomlands. Men nu flyttar produktionen hem till Sverige igen – till Jämtland.
30 januari
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.