Nätverksledararen om Livsmedelsdagarna: ”Varmt välkomna till årets höjdpunkt!”

I september är det dags igen för en av branschens absoluta höjdpunkter, nämligen Livsmedelsdagarna. I år är programmet mer spänstigt än någonsin, precis som antal toppnamn på talare.
– Jag är så glad att alla dessa upptagna personer har tackat ja och kommer till vårt event, säger Cecilia Öster, nätverksledare för Livsmedel i fokus.

Nu är det knappt fyra veckor kvar till årets upplaga av Livsmedelsdagarna, 11-13 september.
– Det är en fantastisk line up i år. Med stadssekreterare, generaldirektörer, vd:ar och toppexperter – vi har samlat dem som har mest koll på Livsmedelssverige, helt enkelt. Och vi har också med de som kan bidra med ”utifrånperspektiv” och som kan ge inspiration, säger Cecilia Öster.
Programmet tas fram av en arbetsgrupp som är representanter från Livsmedel i fokus styrelse, och som vanligt präglas Livsmedelsdagarna av ett mycket högaktuellt tema. Det gör att programmet kommer att ge deltagarna goda insikter och en hel del nyheter som verkligen bidrar till branschkunnandet och utvecklingen framåt.
Att dagarna har genomförts över 60 gånger är något Cecilia Öster tycker att man kan vara både stolt och ödmjuk inför.
– Vi måste självklart se framåt och utveckla dagarnas innehåll och upplägg. Men det är viktigt att se till att vi behåller den familjära stämningen och alla traditioner, som exempelvis skaldjursbuffén, morgondoppet och självklart att torsdagskvällens galamiddag blir trevlig och festlig.
Nätverket Livsmedel i fokus är tacksamt för alla partners som vill närvara på olika sätt, och som gör det möjligt att genomföra eventet. Utställningen brukar alltid bjuda på spännande nyheter.
När det gäller minglet är även detta något som Livsmedelsdagarna är kända för och som det enligt Cecilia Öster är viktigt att det ges möjlighet till.
– Jag brukar få frågan om vilket eventbolag vi använder. Det tar jag som ett gott betyg, eftersom det här sköts helt och hållet av oss själva.
Hon poängterar att det gäller att ha ett noggrant förberedelsearbete och bra körschema på en oerhörd detaljnivå – varje sekund räknas.
– Vid genomförandet är vi glada för det fina samarbetet med Hotell Tylösand och våra duktiga tekniker. Roligt att vi också får med oss personalen på Tylösand som vill vara med och skapa ett bra event som kan bjuda på den totala upplevelsen. I fjol blåstes det upp en massa ballonger och det blev efterrättsparad à la Nobelfesten, apropå vårt jubileum då, säger Cecilia Öster.
Hon berättar att kökschefen Henrik Andersson alltid stöttar upp så att det är möjligt att servera en tre rätters festmeny nästan helt baserad på svenskmärkta och även en hel del lokalproducerade råvaror.
Livsmedelsdagarna bjuder även på spänning och dramatik, då två vinnare ska koras i två prestigefyllda tävlingar: Livsmedelspriset och Impact Maker Award.
– På torsdagskvällen kommer spänningen att vara olidlig!

Vill du veta mer och vara med? Du hittar all information och anmälningsformulär HÄR.

Dela

Fler nyheter i Trend

Trend: Så vill svenska folket unna sig

När svenska konsumenter vill unna sig något är det främsta njutningsmedlet – choklad. För sex av tio konsumenter är varumärket för chokladen helt avgörande medan detta spelar betydligt mindre roll för bakverk och godis. Det visar en färsk rapport från Nordic Viewpoint, som Livsmedel i fokus är först med att ha fått bläddra i.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.