Mjukosten kan vinna pris för bästa design: ”Otroligt glada”

Kavlis mjukost C’est la Brie är nominerad till Svenska Designpriset 2023 i kategorin förpackning. Nu tackar företaget sin designbyrå: ”De utmanade oss till att tänka nytt och utanför ramarna vad gäller hur en mjukost kan se ut.”

Den 19 oktober hålls galan för Svenska Designpriset på Moderna museet i Stockholm – Sveriges största tävling i grafisk design och kommunikation.
I år är Kavli C’est la Brie är nominerad i kategorin ”förpackning”.
– Vi är otroligt glada och tacksamma för att vara nominerade till Designpriset och tackar vår designbyrå Identity Works för det fantastiska samarbetet. De utmanade oss till att tänka nytt och utanför ramarna vad gäller hur en mjukost kan se ut, vilket resulterade i designen för C’est la Brie. Det lyckade resultatet avspeglar sig också i den framgångsrika lanseringen och försäljningen, säger företaget i ett pressmeddelande.
C’est la Brie lanserades så sent som i våras och är en krämig mjukost med fransk Brie och mild Edamer.
– Vi har lyssnat på önskemål från mjukostälskarna. Brie är en populär ost men alla kämpar vi med ”kanterna”. Nu kan många njuta av krämig Brieost och enkelt få en liten bit av Frankrike på mackan, sade varumärkeschefen Annika Skardal i samband med lanseringen.

Dela

Fler nyheter i Förpackning och Förädling

NordArom har vuxit ur kostymen – växlar upp med ny fabrik

Livsmedelsföretaget NordArom växer och bygger en sprillans ny produktionsanläggning i Norrköping för att öka volymerna och optimera sina flöden.
– Det är med skräckblandad förtjusning som vi gör den här satsningen, säger vd Johan Eriksson till Livsmedel i fokus.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.