2 maj 2024
Förra året ökade Atrias grillkorvsortiment med 12,4 procent i volym under vecka 16-32, ett direkt resultat av att Lithells satsar extra på sommaren.
Årets kampanj har temat ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Kampanjen omfattar kommunikation i flera kanaler: från förpackning och i butik till influenceraktiveringar, en bred närvaro i digitala och sociala kanaler samt annonser i branschpress.
– Korv är verkligen den hårt arbetande hjälten på grillen. Våra konsumenter söker efter enkla sätt att variera sina favoriträtter, här ser vi att grillkorvskampanjen inspirerar till nya konsumtionstillfällen och serveringar, säger Irène Degerman, varumärkeschef på Lithells.
Nytt för i år är också en Tacogrillkorv som säljs som en exklusivt sommaredition på Coop och Ica. Det är en tjock grillkorv av svenskt kött med skinn i en mild, familjevänlig smak och som är fri från både gluten, laktos, ägg, soja och mjölk.
Dela
Fler nyheter i Förädling och Värdekedjan
Svenska livsmedelsproducenter optimistiska inför årets slutspurt
Svenska livsmedelsproducenter såg sin försäljning minska under årets tredje kvartal men om deras prognoser för det sista kvartalet slår in blir det den starkaste tillväxten på tre år. Även livsmedelsexporten vänder upp efter flera års nedgång, enligt Livsmedelsföretagens senaste konjunkturbrev.
22 november
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.