21 november 2019
– Vi är inspirerade av hur chokladen såldes 1939 och beslutade oss därför för en pop up-butik där kunderna kan handla över disk och komponera ihop en egen liten ask med sina egna favoriter, säger Sara Sjöholm, varumärkesansvarig för Aladdin på Mondelēz International.
Varje ask rymmer sex praliner och kostar fyra kronor.
– Vi säljer dem för 1939 års pris. Populärast har Pärlnougaten och Gräddnougaten varit under veckan, överhuvudtaget har praliner med mjölkchoklad varit mest poppis.
Hur har den tillfälliga butiken tagits emot?
– Mycket bra, långt över vår förväntan vilket resulterat i långa köer. Ett härligt bevis på att Aladdin fortsätter att engagera så här 80 år efter sin lansering.
Blir det fler tillfälliga butiker?
– Inte just nu, men vi har förstås med oss hur populärt detta blev när vi planerar framöver.
SUSAN BERZELIUS
Dela
Fler nyheter i Arkiv
Sätherberg: ”Ingen risk för matbrist”
”Det finns ingen risk för matbrist”, sa landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg på en presskonferens i tisdags.nDäremot är ökade livsmedelspriser, sämre lönsamhet för jordbruket och minskad matproduktion några av de konsekvenser som Ukrainakrisen kan få på den svenska livsmedelsförsörjningen.
22 mars
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.