– Vi vill visa unga konsumenter att det finns massor med Krav-märkta råvaror som du kan laga den trendiga maten med, säger vd Emma Rung, som själv deltar i sändningarna.
3 oktober 2024
På Tiktok är det mycket fokus på mat. Det är också här som många unga hänger. Eller ”morgondagens konsumenter”, som Kravs vd Emma Rung kallar dem.
– Där det snackas mat, där vill även Krav vara. Och vi vill visa unga konsumenter att det finns massor med Krav-märkta råvaror som du kan laga den trendiga maten med. Det blir precis lika kul, lika lustfyllt och minst lika gott, säger hon, efter att ha gjort premiär på Tiktok 1 oktober.
Tanken är att inslagen ska inspirera till hållbar matlagning, ofta lättlagade rätter, på ett lekfullt sätt.
Det kommer att göras ett inlägg varje dag, med ett matrecept varje fredag.
– Det är spännande att prova nya grepp för att få fler att vilja välja ekologiska råvaror till sina favoriträtter. Det känns både rätt i tiden – och dessutom himla kul!
Nyfiken på att veta mer?
HÄR hittar du Kravs första inlägg!
Dela
Fler nyheter i Mötesplatser och Trend
Fiske och vattenbruk Mötesplatser
De vill skapa ett Tinder för sjömatsbranschen
Tredje gången gillt blir det för Nordic Seafood Summit, som arrangeras på Eriksbergshallen i Göteborg 22-23 januari.
– Vi vill vara ett Tinder för sjömatsbranschen, säger projektledaren Emelie Hennström.
28 november
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.