Här gör Krav entré på Tiktok: ”Vill inspirera”

Nu har Krav skaffat ett konto på den sociala plattformen Tiktok för att ”kravifiera” hippa mattrender.
– Vi vill visa unga konsumenter att det finns massor med Krav-märkta råvaror som du kan laga den trendiga maten med, säger vd Emma Rung, som själv deltar i sändningarna.

På Tiktok är det mycket fokus på mat. Det är också här som många unga hänger. Eller ”morgondagens konsumenter”, som Kravs vd Emma Rung kallar dem.
– Där det snackas mat, där vill även Krav vara. Och vi vill visa unga konsumenter att det finns massor med Krav-märkta råvaror som du kan laga den trendiga maten med. Det blir precis lika kul, lika lustfyllt och minst lika gott, säger hon, efter att ha gjort premiär på Tiktok 1 oktober.
Tanken är att inslagen ska inspirera till hållbar matlagning, ofta lättlagade rätter, på ett lekfullt sätt.
Det kommer att göras ett inlägg varje dag, med ett matrecept varje fredag.
– Det är spännande att prova nya grepp för att få fler att vilja välja ekologiska råvaror till sina favoriträtter. Det känns både rätt i tiden – och dessutom himla kul!

Nyfiken på att veta mer?
HÄR hittar du Kravs första inlägg!

 

 

Dela

Fler nyheter i Mötesplatser och Trend

De vill skapa ett Tinder för sjömatsbranschen

Tredje gången gillt blir det för Nordic Seafood Summit, som arrangeras på Eriksbergshallen i Göteborg 22-23 januari.
– Vi vill vara ett Tinder för sjömatsbranschen, säger projektledaren Emelie Hennström.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.