Här gör Krav entré på Tiktok: “Vill inspirera”

Nu har Krav skaffat ett konto på den sociala plattformen Tiktok för att “kravifiera” hippa mattrender.
– Vi vill visa unga konsumenter att det finns massor med Krav-märkta råvaror som du kan laga den trendiga maten med, säger vd Emma Rung, som själv deltar i sändningarna.

På Tiktok är det mycket fokus på mat. Det är också här som många unga hänger. Eller “morgondagens konsumenter”, som Kravs vd Emma Rung kallar dem.
– Där det snackas mat, där vill även Krav vara. Och vi vill visa unga konsumenter att det finns massor med Krav-märkta råvaror som du kan laga den trendiga maten med. Det blir precis lika kul, lika lustfyllt och minst lika gott, säger hon, efter att ha gjort premiär på Tiktok 1 oktober.
Tanken är att inslagen ska inspirera till hållbar matlagning, ofta lättlagade rätter, på ett lekfullt sätt.
Det kommer att göras ett inlägg varje dag, med ett matrecept varje fredag.
– Det är spännande att prova nya grepp för att få fler att vilja välja ekologiska råvaror till sina favoriträtter. Det känns både rätt i tiden – och dessutom himla kul!

Nyfiken på att veta mer?
HÄR hittar du Kravs första inlägg!

 

 

Dela

Fler nyheter i Mötesplatser och Trend

Fruktodlare tog hem Stora gastronomiska priset

Nu har Smålands och Ölands Gastronomiska akademi delat ut sitt stora pris samt diplom till framstående personer inom det gastronomiska området. Vinnaren är Rudenstams Bär & Frukt i Huskvarna, som tack vare sitt kvalitetsmedvetna arbete blivit ett draglok för hela regionen.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.