28 augusti 2024
Hela denna artikel är en annons.
Hela den nordiska branschen deltar, med representanter redan anmälda från: Axfood, Coop, Dagrofa Foodservice, Grøn Fokus, Hemköp, Herbolario Navarro, Holland & Barrett, Hälsokraft, ICA Sverige AB, Jordklok, Lidl, IKEA, Life Europe AB, Magasin du Nord, MyCare Nordics, NaturligtSnygg, Netto DK, Planet Organic, Sunkost, Stockmann, Salling Group, Søstrene Grene, Veritas, Wolt Market Denmark – och många fler.
– Roligt, livfullt och inspirerande! Jag hittar alltid de senaste produkterna inom naturligt, ekologiskt och hållbart på mässan, säger Magasin du Nord.
Folktätt. Mässan erbjuder mycket att se och prova.
Enligt statistik från Organic Sweden är Sverige världsledare på ekologiska inköp i offentlig sektor med 37 procent ekologiska inköp i volym. Detta tyder på att ekologiskt förblir en stor tillväxtkategori med mycket potential på den svenska marknaden. Och tack vara mässans unika position att samla både Nordiska och internationella utställare, har de fått en lojal lista av internationella samarbetspartners som IFOAM Organic Europe, Organic Denmark, Pro Luomu, Free From Awards, Food Made in Germany, Økologisk Norge, V-Label – och många fler.
– Jag älskar att åka till Nordic Organic Food Fair för att hitta produkter bortom de Brittiska öarna. Från mina besök har jag skrivit kontrakt med fantastiska leverantörer. Det här är en viktig mässa för oss att introducera nya innovativa produkter till vår marknad, säger David Morrin, Kommersiell Direktör på Wholefoods Wholesale Ireland.
Naturligt. Mässan fler trenderna.
För första gången samarrangeras Nordic Organic Food Fair med The Food Food Fair. En ny spännande del av mässan helt tillägnad åt högkvalitativa naturliga, etiska, hållbara och hälsosamma livsmedel.
– Med vårt engagemang för hållbarhet, kommer The Good Food Fair presentera ett stort utbud av hållbart producerade produkter, från Fairtrade till B-Corp och växtbaserade prisbelönta livsmedel. Det nya temaområdet är designat att ge besökare möjlighet att erbjuda fler hållbara val till sina kunder. Detta initiativ främjar positiv förändring och välkomnar en våg av nya varumärken, produkter och banbrytande innovationer på mässan!, berättar Melina Viking.
Några spännande varumärken i The Good Food Fair inkluderar: DAVA Foods, Vöner, Oy Soya AB, Bek & Veggie, Wiik & Co, Biofood, WellWell, MadeGood och Divera Foods.
För att driva försäljningen av ekologiskt och hållbart, ställer Svenska producenter ut i en rad olika temaområden. I KRAVs monter står Smakis, Sänkdalens Glass, Sackeus, Stjärnägg, Olle Svensson Partiaffär, Ekologiska Säljbolaget m.fl. I “Skånelängan” stoltserar skånska producenter det allra bästa Södra Sverige har att bjuda på med utställare som Roots Kombucha och GoWell.
Organic Swedens samlingsmonter presenterar ekologiska företag med fokus på export mot Storbritannien, däribland: Svenska Lantchips, Moonvalley, Fazer, DIG, Oh Mun Good och många fler.
– Den växande marknaden för ekologiskt i Storbritannien är en unik möjlighet för eko-producenter i Sverige och Europa som vill växa och möta nya kunder, säger Anton Järild, kommunikationsstrateg på Organic Sweden.
Alla sinnen. Smaka, titta och dofta.
Besökare som är på jakt efter ekologiska och hållbara produkter bortom Sverige kommer inte gå miste om något. Med samlingsmontrar från Danmark, USA, Tyskland, Sri Lanka, Nederländerna, Österrike, Italien, Grekland, Polen, Belgien, Ecuador, Spanien och Irland, får besökare möjligheten att smaka på hela världen. Från stora varumärken som Clearspring, English Teashop och Sonnentor, till nykomlingar som Beher (ekologisk Iberico skinka), Fattoria Gaglierano (Italienska ekologiska viner) och BetterBody Foods (ekologisk superfoods från USA).
Över 40 start-up företag presenterar det allra senaste inom matinnovation och hälsosam livsstil. Besökare får möjlighet att smaka på en helt ny ekologisk färs från Färsodlarna, tryfflar från spanska Trufbox och koffeindryck med yerba mate från Mojo Maté. Fler varumärken att se inkluderar: Coaties, Flow Cacao, I Am Kooky, Lissellas Senap, Loonawell, ChariBee och många fler.
I ett helt nytt samarbete med grossisten Ekoleveransen, får återförsäljare möjlighet att lägga beställningar för förmånliga mässerbjudanden från utställare direkt på mässan. Alla produktbeställningar samlevereras via Ekoleveransen och ger återförsäljare chansen att erbjuda sina kunder helt nya produkter från hela världen.
Nordic Organic Food Fair & The Good Food Fair är årets mest efterlängtade mötesplats för hela den nordiska matbranschen. Mässan arrangeras för första gången i Stockholm den 9-10 oktober på Kistamässan. För gratis anmälan, vänligen besök webbplatsen.
Dela
Fler nyheter i ANNONS
Hållbar gastronomi och internationella producenter möts i Stockholm
Nordic Organic Food Fair och The Good Food Fair öppnar dörrarna för tusentals besökare om drygt en månad. Som den ledande branschmässan i Norden för naturliga och ekologiska livsmedel, får besökare möjligheten att upptäcka produkter, trender och inspiration på Kistamässan den 9-10 oktober.
13 september
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.