Greenfood satsar på premium – ingår avtal med med Sanlucar

Greenfoods dotterbolag Ewerman går in i ett nytt partnerskap med premiumleverantören Sanlucar för att stärka såväl sortiment som kunderbjudande.
– Det handlar om att skapa växtkraft – för hela kategorin, säger Ted Stenshed, vd för Greenfoods affärsområde Fresh Produce.

Med över 130 säsongsprodukter – från ananas och avokado av sushikvalitet till mango, citrus, druvor, blåbär och tomater – ska det nya samarbetet mellan Greenfood och Sanlucar ”säkerställa ett konstant flöde av nya och spännande smaker”, enligt ett pressmeddelande.
Greenfood är en av de största aktörerna inom grön och hälsosam mat och har växt kraftigt under de senaste åren.
– Konsumenter efterfrågar i allt högre grad ett premiumsortiment med produkter som inte bara håller hög kvalitet utan också har enastående smak. Sanlucar erbjuder ett fantastiskt sortiment som våra kunder kommer att uppskatta. Med egna odlingar världen över kan de garantera hög kvalitet och enastående smak, vilket skapar förtroende för produkterna. Dessutom tillför varje säsong nya spännande produkter till frukt- och grönsaksdisken, säger Robin Ärlebring, kategoriansvarig för premiumsegmentet hos Ewerman, i en kommentar.
– Som ett premiumvarumärke kommer smaken och kvaliteten på våra produkter i första hand. Men våra frukter är också ofta större. Till exempel får vår ananas sitta kvar längre på plantan, vilket ger dem fler soltimmar, så att de får ett högre sockerinnehåll och därmed mer smak, säger Armin Rehberg, vd för Sanlucar.

Dela

Fler nyheter i Värdekedjan och Växtbaserat

Årets matbluff flyttar hem: ”Redan klart”

Glassarna med de svenskklingande namnen Järna och Alvesta tog tidigare i veckan hem antipriset Årets matbluff – eftersom produktionen görs utomlands. Men nu flyttar produktionen hem till Sverige igen – till Jämtland.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.