Nytt partnerskap ska få exporten till Kina att växa
Johan Cejie är VD för Moreganic Sourcing AB, som hittar efterfrågan på råvaror och produkter genom hela den ekologiska livsmedelskedjan.

I samband med SIAL, Asiens största matmässa, offentliggörs partnerskapet mellan Moreganic Sourcing och importören/distributören Scandic Foods Asia. Partnerskapets syfte är att lyfta exporten av skandinaviska produkter till Kina. 

Efterfrågan på ekologiskt i Kina växer kraftigt och konsumenters vilja att betala för ekologiska produkter med tydliga mervärden bedöms vara mycket stor. Det skriver Moreganic Sourcing i ett pressmeddelande. Företaget ser till att hitta efterfrågan på råvaror och produkter genom hela den ekologiska livsmedelskedjan genom att identifiera marknader villiga att betala för produktens mervärden

”Logistik, distribution och kunskap om mottagarlandet är tre stora utmaningar att lösa vid export. Tillsammans med Scandic Foods Asia, som är experter inom dessa områden, får vi tillsammans en extremt effektiv organisation som underlättar för exportören. Både ekonomiskt och tidsmässigt. Detta samarbete kommer garanterat öka exporten till Kina” säger Johan Cejie, VD för Moreganic Sourcing AB. 

Scandic Foods Asia, som är baserat i Shanghai, har importerat skandinavisk mat till Kina sedan 2009 och är idag den dominerande importören av skandinavisk mat med över 100 lokala distributörer över hela Kina.

”Vårt partnerskap med Moreganic Sorcing medför att vi får en kompetent partner med mycket kunskap både om hur marknaden utvecklar sig och med ett stort globalt nätverk som ger en stor bas av möjliga leverantörer”, säger Per Linden, VD för Scandic Foods Asia.

Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2018-05-17

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Ekologiskt Kina Konferenser & Mässor Övrigt Samarbete/Partnerskap

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 3-2018 
med utgivning den 25 maj! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK