Starkt första kvartal för nätförsäljningen av mat 
Årets matförsäljning på nätet har fått en stark start.

Livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 30 procent under första kvartalet 2018 jämfört med första kvartalet 2017. Försäljningen av lösplock ökade med 48 procent medan middagslösningar minskade med 4 procent. Det visar D-food Index från Svensk Digital Handel.

D-food Index är en återkommande kvartalsrapport från Svensk Digital Handel om livsmedelsförsäljningen över nätet. Rapporten tas fram i samarbete med HUI Research som ansvarar för insamling och kvalitetssäkring av data.

”Första kvartalet öppnade starkt och resultatet överträffade helårsprognosen om 25 procent. Det var framförallt lösplocket som drev på tillväxten medan middagslösningarna uppvisade en svag minskning. Under första kvartalet fick livsmedelskonsumtionen extra dragningskraft av den tidiga påsken”, säger Tina Thorsell, tf VD på Svensk Digital Handel, i ett pressmeddelande.

”Vi bedömer att den starka tillväxten kommer att fortsätta under 2018. De svenska konsumenterna är e-handelsvana och nu har man även tagit nätmaten till sig.”

Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2018-05-02

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
e-handel Konsumentbeteende Kostvanor Livsmedel Övrigt Svensk Digital Handel Undersökningar/Rapporter

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 3-2018 
med utgivning den 25 maj! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK