McVegan har redan blivit en ny Donkenklassiker
McVegan togs fram i samarbete med Anamma, ett varumärke inom Orkla Foods Sverige. Den består av sojaprotein, solmogna tomater, inlagd gurka, färsk lök, ketchup, senap, sallad och en äggfri McFeast-sås. 

I slutet av 2017 lanserade McDonald’s sin första, helt veganska burgare på menyn. På bara en dryg månad har det sålts över 150.000 McVegan, vilket är långt fler än estimerat vid lanseringen.
”Vi arbetar ständigt för att utveckla vår meny och möta våra gästers förväntningar. Att allt fler väljer en mer växtbaserad kost är en stark trend och som stor aktör inom restaurangbranschen var det en självklarhet för oss att utveckla vår meny med ett gott veganskt alternativ” säger Staffan Ekstam, Head of Food Strategy på McDonald’s.


Hittills har McVegan sålt bäst i storstäderna, och populärast har den varit på Södermalm i Stockholm. Med på topp 15-listan finns ett urval av restauranger lokaliserade i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping.

”McVegan är här för att stanna. Vi ser den inte bara som ett alternativ till våra kött-, kyckling- och fiskburgare, utan som ett självklart tillskott på menyn som ska kunna tilltala alla, oavsett om man är vegan eller inte”, säger Staffan Ekstam, Head of Food Strategy på McDonald’s.

Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2018-02-02

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Anamma McDonald´s Orkla Övrigt Proteiner Vegetariskt

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 6-2017 
utkom den 6 december! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK