Kung Markatta startar kampanj för god vardags(kli)mat
Med kampanjen Klimatkampen vill Kung Markatta få svenska folket att laga mer vegetarisk och ekologisk vardagsmat. 

Med initiativet Klimatkampen vill Kung Markatta inspirera fler att prova på vegetariskt, även i vardagen. Fyra populära matkreatörer har fått till uppgift att presentera två recept var på riktigt goda vardagsrätter som är vegetariska, ekologiska och lätta att laga. Genom en publik omröstning hoppas Kung Markatta nu kunna utse (minst) en ny rätt som skall ta plats i toppen när svenska folket listar sina vardagsfavoriter 2018.

Deltagande matkreatörer är Diadonna, Krickelin, Malin Persson och Mokkasin.

”Det finns så mycket god och lättlagad vegetarisk mat och vi vet att många vill äta mer vegetariskt i vardagen.Men när det ska gå fort och alla skall tycka om maten är det lätt att falla tillbaka på sina beprövade favoriter så som köttfärssås och spaghetti, kyckling eller falukorv. Med Klimatkampen vill vi slå ett slag för riktigt god vardags(kli)mat - ekologisk, vegetarisk och lätt att laga”, säger Maria Andersson, Brand Manager Kung Markatta, i ett pressmeddelande.

Alla recept och omröstningsfunktionen finns på www.kungmarkatta.se/klimatkampen. På kampanjsidan finns även möjlighet att komma med egna tips på hur de gör för att få in mer vegetarisk kost i vardagen.

Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2018-01-29

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Ekologiskt Konsumentbeteende Kostvanor Kung Markatta Övrigt Vegetariskt

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 6-2017 
utkom den 6 december! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK