Hemköp klimatkompenserar hemleveranser vid näthandel
Hemköp klimatkompenserar för hemleveranser av matvaror beställda på Hemköp.se. 

Hemköp klimatkompenserar nu sina leveranser från butik till kund vid beställning av matvaror på Hemköp.se. Leveranserna klimatkompenseras genom stöd till mer hållbara betesmarker i Mongoliet. 

”Vi är stolta över att ta ett helhetsgrepp kring hemleveranserna för att ta ansvar hela vägen hem till kunden. Det här är ett första steg och vi ser över hur vi på fler sätt kan göra både butik och näthandel mer klimatsmart. Här är klimatkompensationen en viktig del”, säger Maria Nobel, hållbarhetschef Hemköp. 

Hemköp klimatkompenserar sedan tidigare för tjänsteresor och genom det egna varumärket Såklart. Hemköp har som mål, liksom övriga bolag inom Axfood, att bli klimatneutralt år 2020. 

Hemköps klimatkompensation bidrar till att skapa hållbara betesmarker i Mongoliet. Syftet med projektet är att förbättra lokala miljöer och den biologiska mångfalden. Samordning sker via företaget ZeroMission, som också hanterar klimatkompenseringen. 

Källa Hemköp

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2017-12-13

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Axfood Butik e-handel Hemköp Miljö Övrigt

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
LEDIGA JOBB

 

Är du på jakt efter ett nytt jobb?
Eller behöver du kanske rekrytera?
Då är det här du ska titta in.

Ledig tjänst på Aviko Norden AB
 
Vi söker Kvalitetstekniker till marknadsledare inom potatis och rotfrukter.
LÄS MER OCH SÖK TJÄNSTEN!
 
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 2-2018 
utkom den 9 april! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK