Kiviks Musteri startar kampanj för rent vatten
Kiviks Musteri har startat kampanjen ”Blanda och ge!” där man skänker en del av intäkterna till Water Aid.
En del av intäkterna från Kiviks Musteris koncentrerade frukt- och bärdrycker skänks till Water Aid.

Kan man förbättra världen genom att blanda frukt- och bärdrycker hemma i köket? Ja, det är faktiskt möjligt från den 1 december – då inledde nämligen Kiviks Musteri sin kampanj ”Blanda och ge!” i syfte att stötta organisationen WaterAid.

Från och med den 1 december kommer de koncentrerade frukt- och bärdryckerna från Kiviks Musteri att bära uppmaningen ”Blanda och ge!”. Den som köper någon av dessa produkter, bidrar samtidigt till att människor i de fattiga delarna av världen får tillgång till rent vatten. Kiviks Musteri har nämligen beslutat att skänka en del av intäkterna från sina 20-centilitersförpackningar till organisationen WaterAid. Att bidraget kommer från just de koncentrerade dryckerna, som man själv blandar till hemma, har sin naturliga förklaring. 

”Vi som bor här i Sverige är otroligt lyckligt lottade. När som helst på dygnet kan vi öppna kranen och få fram vatten med fantastisk kvalitet. Det ville vi passa på och lyfta, nu när vi samarbetar med WaterAid”, säger Mikael Ek, affärsutvecklingschef på Kiviks Musteri. 

Bidraget från de koncentrerade frukt- och bärdryckerna beräknas uppgå till en halv miljon kronor, vilket uppskattas kunna ge cirka 2.500 människor tillgång till rent vatten. 

”Vatten är en grundläggande mänsklig rättighet, som är avgörande för alla människors överlevnad. Att ha tillgång till rent vatten borde vara en självklarhet för alla. WaterAid gör en fantastisk insats genom sitt arbete och vi är därför otroligt glada och stolta över att samarbeta med dem”, säger Mikael Ek. 

Cecilia Chatterjee-Martinsen är generalsekreterare för WaterAid Sverige:
”Rent vatten är en förutsättning för människors hälsa, barns utbildning och företags utveckling. WaterAids vision är en värld, där alla människor har tillgång till rent vatten, och vi är väldigt glada över att Kiviks Musteri bidrar till att göra det möjligt”, säger hon.

Källa Kiviks Musteri

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2017-12-11

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Drycker Dryckesförpackningar Frukt & Grönt Konsumentbeteende Kostvanor

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
LEDIGA JOBB

 

Är du på jakt efter ett nytt jobb?
Eller behöver du kanske rekrytera?
Då är det här du ska titta in.

CR Sortiment & Inköp
söker en Kvalitetschef för
Färsk/Kolonial/Near Food
 
Var med och säkerställ att ICAs Egna Märkesvaror (EMV) samt övrigt centralt sortiment inom Kategoriområde Färsk/Kolonial/Near Food följer lagkrav, branschöverenskommelser, ICAs Hållbarhetspolicy med riktlinjer samt Varumärkeskriterier för EMV.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Svenska Ägg, Stockholm,
söker Verksamhetsledare
 
Du är en person som är genuint intresserad av och har en stark tro på svenska livsmedel. Vi söker dig som har tydligt marknadsfokus och kan fortsätta lyfta ägget som det fantastiska livsmedel det är.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Risenta, Sollentuna,
söker QEHS koordinator
 
Brinner du för livsmedelssäkerhet, miljö och arbetsmiljö? 
Vill du arbeta på ett företag med stark innovationskraft och hälsosamma produkter. I så fall kan tjänsten som QEHS-koordinator hos oss vara något som passar just dig!
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 6-2017 
utkom den 6 december! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK