Coca-Cola utmanar: Vågar du äta jullunch med en okänd?
Mat och dryck är gratis för den som vågar anta Coca-Colas utmaning och äta jullunch med tre andra helt okända människor... (Bild Coca-Cola Sverige)

De flesta svenskar, eller 84 procent, tycker att gemenskapen med släkt och familj är viktigast vid jul, men Coca-Cola vill i år utmana detta under devisen ””Ett bord är reserverat .Vågar du öppna luckan till en ny bekantskap?” 

Varje dag kl. 12 – 14 under december månad fram till och med julafton står ett lunchbord för fyra personer reserverat på The Strand i Stockholm – men det går bara att boka EN plats. Vilka som sitter på de övriga stolarna blir en överraskning och varje lunch innebär alltså att fyra nya människor möts varje dag fram till julafton.

”Det här är en form av socialt experiment, där vi vill utmana svenskar att våga träffa nya människor. Det är kittlande att inte veta, vilka du kommer att få träffa och det är det, som gör mötet så spännande. Vår förhoppning är givetvis att skapa gemenskap och så ett frö till framtida vänskaper”, säger Frida Keane, Public Affairs & Communication Director på Coca-Cola Sverige. 

Totalt finns 24 lunchbord med 96 platser att fylla, där fyra människor varje dag får träffas för första gången. Maten, som serveras, är inspirerad av svenska jultraditioner och kostnadsfri för den, som får en plats vid bordet. 

Läs mer om kampanjen, och hur du reserverar en plats, på www.cocacola.se/ettbord eller på Coca-Cola SverigeFacebook.

Källa Coca-Cola

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2017-12-05

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Coca-Cola Drycker Övrigt Restauranger & Storkök

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
LEDIGA JOBB

 

Är du på jakt efter ett nytt jobb?
Eller behöver du kanske rekrytera?
Då är det här du ska titta in.

CR Sortiment & Inköp
söker en Kvalitetschef för
Färsk/Kolonial/Near Food
 
Var med och säkerställ att ICAs Egna Märkesvaror (EMV) samt övrigt centralt sortiment inom Kategoriområde Färsk/Kolonial/Near Food följer lagkrav, branschöverenskommelser, ICAs Hållbarhetspolicy med riktlinjer samt Varumärkeskriterier för EMV.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Svenska Ägg, Stockholm,
söker Verksamhetsledare
 
Du är en person som är genuint intresserad av och har en stark tro på svenska livsmedel. Vi söker dig som har tydligt marknadsfokus och kan fortsätta lyfta ägget som det fantastiska livsmedel det är.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Risenta, Sollentuna,
söker QEHS koordinator
 
Brinner du för livsmedelssäkerhet, miljö och arbetsmiljö? 
Vill du arbeta på ett företag med stark innovationskraft och hälsosamma produkter. I så fall kan tjänsten som QEHS-koordinator hos oss vara något som passar just dig!
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 6-2017 
utkom den 6 december! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK