Svenskt Kött storsatsar på kampanj i sociala medier
”Vi vill ge kunskap om våra unika svenska mervärden”, säger Elisabet Qvarford, VD i Svenskt Kött.

Svenskt Kött lanserar en kampanj om svenska mervärden. Målet är att nå en miljon unga vuxna i åldern 18-30 år och därmed öka kännedomen och kunskapen om varför svenskt kött är ett bra val.
”Arbetet med att lyfta våra svenska mervärden får aldrig stanna upp. Genom den här kampanjen når vi ut brett då vi köper annonsutrymme i de digitala kanaler, där målgruppen finns dagligen”, säger Elisabet Qvarford, VD Svenskt Kött. 


Kampanjen kommer att synas på Facebook, Instagram, YouTube och Snapchat under slutet av november och hela december. Svenskt Kött har tagit fram tre illustrerade filmer med olika budskap. som lyfter mervärden som är viktiga för målgruppen. Det är främst omtanken om miljön och att djuren behandlas värdigt, som är högst på listan för målgruppen och det har filmerna tagit avstamp i.

”Vi vill ge kunskap om våra unika svenska mervärden på ett sätt, som är lätt att ta till sig. Målgruppen vill i stor utsträckning att köttet ska komma från Sverige och då vill vi ge argument, som bekräftar att det är ett bra val”, säger Elisabet Qvarford

Filmerna handlar om biologisk mångfald, om svensk djuromsorg och om den låga antibiotikaanvändningen i svensk djurhållning.

Formaten med illustrerade filmer är gjorda för att sticka ut i det digitala bruset och har ett tydligt tema per film. Den, som önskar fördjupa sig, kan klicka på annonsen och hamna på en fördjupande text om ämnet på Svenskt Kötts hemsida.

”Svenskt Kött är glada över att kunna lansera dessa filmer och självklart ser vi gärna att filmerna delas vidare av fler i branschen”, säger Elisabet Qvarford. 

Källa Svenskt Kött

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2017-11-29

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Djurhållning etc Internet & sociala medier Kött-Fågel-Fisk Övrigt Svenskt Kött

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
LEDIGA JOBB

 

Är du på jakt efter ett nytt jobb?
Eller behöver du kanske rekrytera?
Då är det här du ska titta in.

CR Sortiment & Inköp
söker en Kvalitetschef för
Färsk/Kolonial/Near Food
 
Var med och säkerställ att ICAs Egna Märkesvaror (EMV) samt övrigt centralt sortiment inom Kategoriområde Färsk/Kolonial/Near Food följer lagkrav, branschöverenskommelser, ICAs Hållbarhetspolicy med riktlinjer samt Varumärkeskriterier för EMV.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Svenska Ägg, Stockholm,
söker Verksamhetsledare
 
Du är en person som är genuint intresserad av och har en stark tro på svenska livsmedel. Vi söker dig som har tydligt marknadsfokus och kan fortsätta lyfta ägget som det fantastiska livsmedel det är.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Risenta, Sollentuna,
söker QEHS koordinator
 
Brinner du för livsmedelssäkerhet, miljö och arbetsmiljö? 
Vill du arbeta på ett företag med stark innovationskraft och hälsosamma produkter. I så fall kan tjänsten som QEHS-koordinator hos oss vara något som passar just dig!
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 6-2017 
utkom den 6 december! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK