Svegros varumärkesarbete vinner priser dubbelt upp
Svegro belönas med priser för sin nya logotyp och förpackningsdesign under konceptet ”smaker som växer”. 

2017 rullade Svegro ut sin nya logotyp och förpackningsdesign under konceptet ”smaker som växer”. Även en helt ny förpackning för potatis lanserades. Arbetet har nu belönats med pris i kommunikationstävlingarna Guldägget och 100-wattaren.

Under 2017 lanserade Svegro en ny varumärkesplattform för att tydliggöra och berätta om sitt utvecklingsarbete, men samtidigt visa på rötterna från växthuset på Färingsö. Under året har varumärkesarbetet belönats med två prestigefyllda priser – 50w i kategorin ”Konsument strategisk design” i tävlingen 100 -wattaren samt ett silverägg i kategorin ”förpackningsdesign” i tävlingen Guldägget.

I 100-wattaren – en tävling som belönar Sveriges mest effektiva kommunikation – får Svegro pris för hela varumärkesarbetet och den ökning i varumärkeskännedom, som det resulterat i. Målet, som sattes, var att varumärkeskännedomen i målgruppen skulle öka med 32 procent på 1,5 år. Resultatet blev att Svegros varumärkeskännedom gick upp 70 procent från oktober 2015 till juli 2017.

I tävlingen Guldägget, där förpackningsdesignen belönas, får Svegro pris för sin kartongförpackning för potatis i form av en jordkällare i miniformat. Förpackningen förlänger potatisens hållbarhet. 

Källa Svegro

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2017-11-29

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Design Förpackningsdesign Jordbruksprodukter Övrigt Svegro Varumärken

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
LEDIGA JOBB

 

Är du på jakt efter ett nytt jobb?
Eller behöver du kanske rekrytera?
Då är det här du ska titta in.

CR Sortiment & Inköp
söker en Kvalitetschef för
Färsk/Kolonial/Near Food
 
Var med och säkerställ att ICAs Egna Märkesvaror (EMV) samt övrigt centralt sortiment inom Kategoriområde Färsk/Kolonial/Near Food följer lagkrav, branschöverenskommelser, ICAs Hållbarhetspolicy med riktlinjer samt Varumärkeskriterier för EMV.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Svenska Ägg, Stockholm,
söker Verksamhetsledare
 
Du är en person som är genuint intresserad av och har en stark tro på svenska livsmedel. Vi söker dig som har tydligt marknadsfokus och kan fortsätta lyfta ägget som det fantastiska livsmedel det är.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
Risenta, Sollentuna,
söker QEHS koordinator
 
Brinner du för livsmedelssäkerhet, miljö och arbetsmiljö? 
Vill du arbeta på ett företag med stark innovationskraft och hälsosamma produkter. I så fall kan tjänsten som QEHS-koordinator hos oss vara något som passar just dig!
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 6-2017 
utkom den 6 december! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK