Kultförklarade Jolt Cola gör snart comeback i Europa
Den kultförklarade coladrycken Jotl Cola gör comeback i originaldesignen från 80-talet.

I slutet av oktober återlanseras den kultförklarade drycken Jolt Cola i Europa. Produkten kommer att lanseras i originaldesignen från 1980-talet.
1995 lanserade Jolt Cola i Sverige av Gray´s American Stores. Drycken blev snabbt populär hos databyggare, spelutvecklare och i gamekretsar, eftersom den innehåller dubbelt så mycket koffein som Coca-Cola. För några år sedan ändrades ägarstrukturen, varvid exporten till Norden uteblev under en längre period. 


”På många stora sajter för spel och IT-folk blev det glada tillrop, när jag gick ut med information om Jolts återkomst, särskilt bland kodareliten och de som deltar på bland annat Dreamhack. Vi har en stor hängiven grupp, som kommer att vara snabba på att köpa upp Jolt inför spelmässor och fritiden”, berättar Emily Gray, PR-ansvarig på Gray´s.

I USA är nysatsningen massiv och Jolt Cola kommer säljas i 10.000 av landets Dollar General-butiker.

”Vi fick så många förfrågningar, efter att nyheten släppts, att vi snabbt insåg att Jolts comeback blir en av de största satsningar Gray´s gjort. Med så många konsumenter, som skriver ´kan jag förbeställa 10 flak´ så fattar ju Gray´s att produkten är enormt efterlängtad, säger Håkan Eriksson, KAM på Gray´s American Stores.

Källa: Gray´s American Stores.

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jp.press@comhem.se

Publicerad: 2017-09-06

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Coca-Cola Design Drycker Dryckesförpackningar Förpackningsdesign Konsumentbeteende Kostvanor Övrigt

Packnews Sponsors
Hitta rätt leverantör med hela livsmedelsbranschens sökmotor:
LEDIGA JOBB

 

Är du på jakt efter ett nytt jobb?
Eller behöver du kanske rekrytera?
Då är det här du ska titta in.

NordArom, Norrköping,
söker produktutvecklare
 
Vill du vara med och förhöja smakupplevelsen i drycker, konfektyr, glass och andra godsaker?
Med ett stort mått av kreativitet och experimentlusta, ett välutvecklat smak- och luktsinne och intresse för livsmedel kan du bli framgångsrik som produktutvecklare hos oss.
LÄS OM OCH SÖK TJÄNSTEN!
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
LIVSMEDEL I FOKUS
LIVSMEDEL I FOKUS

Livsmedel i fokus 5-2017 
utkom den 25 oktober! 





FÖLJ OSS PÅ TWITTER
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK