De laddar för Livsmedelsdagarna: “Spännande tema”

Vad ser du mest fram emot på Livsmedelsdagarna 11-13 september? Frågan går till några av de företagsledare, generaldirektörer och andra personligheter som redan är anmälda till årets mesta och bästa branschträff.

Nu vänder det äntligen, lågkonjunkturen går mot sitt slut, inflationen viker sakta och tillväxten är på väg upp i världen. Det är alltså dags att planera för nya och bättre tider och en god början är att vara med under Livsmedelsdagarna i Tylösand, där årets tema är “Omstart, nystart eller mer av samma?”.

Annica Sohlström, generaldirektör på Livsmedelsverket, ser fram emot inspirerande presentationer och spännande samtal:
– Det är genom att mötas och lära känna varandra som vi tillsammans, näringsliv och myndigheter, kan bygga en hållbar framtid. Vi behöver förstå varandras möjligheter och utmaningar och hjälpas åt på ett konstruktivt sätt. På så sätt kan vi hitta innovativa lösningar, säger hon.

Jan Ahnbo, senior projektchef på Eon, menar att Livsmedelsdagarna är ett bra sätt att skapa nya kontakter.
– Givet är att åter få träffa de personer och företag som man knöt kontakt med i fjol samt att få möjligheten att träffa nya personer och företag – och skapa helt nya kontakter. Jag vill också lära mig mer om livsmedelsindustrin och de utmaningar som vi står inför, säger han och fortsätter:
– Eftersom jag brinner för hållbarhetsfrågor så hoppas jag att vi på Eon med vårt partnerskap i år kan berätta om vårt unika system som bygger på att man delar värme och kyla på ett hållbart sätt.

Susanne Rask, utvecklingschef på Solina, tycker att årets temat känns både spännande och inspirerande.
–Temat känns spännande och tanken att både ha perspektivet ”gammalt” och ”nytt” med sig när man utvecklar företag och produkter är intressant. Det blir lätt att fokus hamnar på nytt, inne och instavänligt. Men om vi stannar upp, tänker till och kombinerar den långa erfarenhet vi har med ny teknik, förändrar och använder på nya sätt, tror jag vi kan komma långt. Sen ser jag självklart fram emot att träffa alla underbara branschkollegor!

Klas Johansson, sälj- och marknadschef på Eurofins, tycker att Livsmedelsdagarna är bästa tänkbara sätt att kombinera nytta med nöje:
– Det är väldigt viktiga dagar för hela branschen, där man träffas på ett och samma ställe i en grymt fin miljö. Dagarna präglas av mycket naturligt nätverkande, man knyter många nya kontakter i branschen och man får alltid nya insikter och kunskap med sig hem, säger han.

Björn Hellman, vd på Livsmedelsföretagen, ser mycket fram emot att närvara i Tylösand i september:
– Livsmedelsdagarna är en utmärkt mötesplats för vår fantastiska livsmedelsindustri, så väl som för hela livsmedelssektorn. Programmet burkar alltid vara högaktuellt, och det är ett mycket bra tillfälle att utbyta erfarenheter med både nya och gamla bekantskaper inom sektorn. Dessutom är ju avslutningsmiddagen något utöver det vanliga. Och kanske har vi till och med en färdig Livsmedelsstrategi 2.0 att diskutera!

Livsmedelsdagarna tar plats i Tylösand 11-13 september.
HÄR kan du läsa mer om branscheventet – och anmäla dig så klart!

Dela

Fler nyheter i Människor och Mötesplatser

Fruktodlare tog hem Stora gastronomiska priset

Nu har Smålands och Ölands Gastronomiska akademi delat ut sitt stora pris samt diplom till framstående personer inom det gastronomiska området. Vinnaren är Rudenstams Bär & Frukt i Huskvarna, som tack vare sitt kvalitetsmedvetna arbete blivit ett draglok för hela regionen.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.