Coca-Cola hoppas på storm: “Spännande”

Som första marknad i EU lanseras nu Coca-Colas nya energidryck Reign Storm i Sverige: ”En naturlig energidryck som passar konsumenter med en aktiv och hälsosam livsstil”.

Sverige är tillsammans med Storbritannien först i Europa med att lansera den nya energidrycken Reign Storm. Energidrycken, som redan lanserats i USA, säljs på burk om 355 ml, innehåller koffein och naturliga färg- och smakämnen men inget tillsatt socker eller konserveringsmedel. Dessutom innehåller den sju vitaminer, biotin och zink.
– Det känns otroligt spännande att äntligen kunna erbjuda Reign Storm i Sverige. Med uppfriskande smaker och attraktiv förpackning både i storlek och design kompletterar vi vårt erbjudande och får möjlighet att nå nya målgrupper, säger Christina Arnell, marknadschef för varumärke och aktivering på Coca-Cola Europacific Partners i Sverige, i en kommentar.
Reign Storm finns tillgänglig i tre smaker: Valencia Orange, Peach Nectarine och Kiwi Blend.
Till en början finns den enbart hos 7-Eleven och Pressbyrån; i höst breddar man med fler försäljningsställen.
När lanseringskampanjen startar i sommar kommer den bland annat att innehålla sampling, PR-aktivering, kampanjer i sociala medier och olika influencer-samarbeten.

Dela

Fler nyheter i Dryck och Trend

Rusning efter keso: ”Ett angenämt problem”

I många butiker gapar det just nu ganska tomt i kesohyllan. Orsaken är en explosionsartad ökad efterfrågan, på grund av den rådande träningstrenden – och Tiktok.
– Vi producerar 24/7 men har svårt att hinna i kapp, säger Max Wallenberg, presschef på Arla Sverige.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.