11 januari 2024
Svenska Fotbollförbundet och Carlsberg har sedan tidigare arbetat tillsammans inom inkludering och jämlikhet. Nu kommer det arbetet att fördjupas ytterligare och vara i fokus i det förlängda partnerskapet som sträcker sig fram till och med 2026.
– Carlsberg har en lång fotbollstradition, såväl i Sverige som internationellt. Vi ser fram emot att driva på frågor för en inkluderande fotbollskultur och bidra till mer jämlikhet tillsammans med Svenska Fotbollförbundet, säger Peter Hammarstedt, vd för Carlsberg Sverige.
Under 2024 kommer Svenska Fotbollförbundet och Carlsberg tillsammans att lansera ett projekt med fokus på kvinnligt ledarskap inom svensk fotboll.
– Carlsberg har som ambition att bidra till mångfald och inkludering. Vi är glada och stolta över att jobba tillsammans med Svenska Fotbollförbundet för ett mer jämlikt fotbolls-Sverige, där vi tar vara på allas kunskap på bästa sätt och tillsammans utvecklar svensk fotboll som helhet, säger Louise Eckerbom, varumärkeschef på Carlsberg Sverige.
Dela
Fler nyheter i Dryck och Mötesplatser
Förädling Mötesplatser Värdekedjan
Trendbrottet: Svenskproducerat viktigare än pris på julbordet
För första gången sedan 2021 minskar prisets betydelse när svenskarna ska välja mat och dryck till julbordet, samtidigt som allt fler vill att det ska gå snabbt och enkelt att förbereda. De mångåriga julbordsfavoriterna skinkan och Ris à la Malta utmanas alltmer av Janssons frestelse och lussebullar, enligt Livsmedelsföretagens stora julmatsundersökning.
21 november
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.