9 januari 2020
Stockholm, Göteborg och Malmö är först ut när tyska start up-företaget Marley Spoon etablerar i Sverige. Matkasseaktören finns sedan sex år i Tyskland och har sedan dess öppnat i ytterligare fyra europeiska länder samt USA och Australien.
Marley Spoon erbjuder kunderna matkassar med innehåll som baseras på 20 nya recept varje vecka.
– Det som skiljer oss från alla andra matkasseföretag är just variationen. Kunderna gillar det stora urvalet, säger Sverigechefen Simon Almqvist.
På hemsidan skriver aktören att man ska ”röra runt på den svenska marknaden”.
Kassarna, som packas i Nederländerna, börjar levereras den 20 januari.
Livsmedel i fokus har tidigare skrivit om det tyska matkasseföretaget Hello Fresh som etablerades i Sverige i höstas. Nu finns alltså två tyska aktörer på den svenska marknaden.
SUSAN BERZELIUS
Dela
Fler nyheter i Arkiv
Sätherberg: ”Ingen risk för matbrist”
”Det finns ingen risk för matbrist”, sa landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg på en presskonferens i tisdags.nDäremot är ökade livsmedelspriser, sämre lönsamhet för jordbruket och minskad matproduktion några av de konsekvenser som Ukrainakrisen kan få på den svenska livsmedelsförsörjningen.
22 mars
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.