28 april 2021
– Det känns härligt att få komma ut med den här lanseringen lagom till sommaren. Vi vill sprida glädje och skapa fler glada stunder med CandyKing, och den här gången sker det genom en nyhetslansering i toppklass, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick&Mix, Cloetta Sverige.
I sin helhet består de nya godissorterna av: Tuttifrutti Blodapelsin, Dumle Tuttifrutti, Plopp Chokladboll, Frukttassar, P-tærte Jordgubb, Fruit Chew Cola, Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Bär & Frukt, Ferrari Päron, Sura Tropiska Nappar, Citronfudge, Punschpralin Päron, Hallonflaska, Grapefruktflaska och Juliskum. Nyheterna lanseras i butikerna mellan vecka 17 och 19.
Samtidigt släpper CandyKing ett kommunikationsverktyg som kan göra det lättare för föräldrar att köpa ”rätt” plockgodis till sina barn. De lanserar godisemojis, som finns att ladda ner på AppStore och Google Play. Från och med vecka 17 kan alla ladda ner 50 populära lösgodissorter till sin telefon.
– Våra högst ovetenskapliga studier visar att åtta av tio har känt besvikelse eller frustration när någon köpt med sig ”fel” lösgodis, säger Andrea Lindgren, Head of Brand & Concept, Central Pick & Mix Cloetta.
– Vi ser att lanseringen av våra emojis kommer att underlätta dialogen mellan vänner och familj som nu kan dela sina personliga favoriter med varandra på ett enkelt sätt, fortsätter Andrea Lindgren.
Dela
Fler nyheter i Arkiv och Trend
Skånemejerier om det svenskt ostlyftet: “Vi lyssnar på konsumenterna”
Den importerade hårdosten dominerar i svenska kyldiskar. Men på Skånemejeriers mejeri i Kristianstad driver man utvecklingen mot ett utökat utbud av svensk ost.
– Vi satsar på njutningsupplevelser, säger anläggningschefen Stefan Andersson.
20 november
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.