21 oktober 2024
Lite under radarn har entreprenören och influencern Bianca Ingrosso tillsammans med bröderna Benjamin Ingrosso, tillika artist och tv-profil, och Oliver Ingrosso, kock med den egna restaurangen Olli, byggt upp Mino Market – ett livsmedelsbolag med fokus på det italienska köket.
Livsmedlen lanseras nu brett bland Ica-affärer i hela landet. Det första produktsläppet består av åtta olika pastasorter, ett risottoris och fyra varianter av tomatkonserver. Samtliga är tillverkade i Italien med fokus på autentiska smaker och hantverk.
– Vi är så glada att Mino äntligen får se ljuset efter över ett års hårt slit. Vi har länge drömt om att göra någonting tillsammans och då vi alla tre delar en enorm passion för matlagning och har en stor kärlek till det italienska köket så hade vi som mål att lansera Mino, en dröm som nu blivit verklighet, säger Benjamin Ingrosso, i en kommentar.
I en intervju med Breakit säger Mino Markets vd Daniel Warence att butiker visar ett “extremt stort intresse” för produkterna och att han hoppas att bolaget kommer att vara lönsamt redan i år. Han säger även att syskontrion Ingrosso, som alla tre har många andra järn i elden, i allra högsta grad är operativa i bolaget.
– Syskonen jobbar med allt ifrån produkterna och design till varumärket och lanseringsplan. De är verkligen inte ansiktet utåt, utan det här är ett legacy-bolag, något de vill att deras barnbarn ska ta över, säger han till nyhetssajten.
Dela
Fler nyheter i Människor och Trend och Värdekedjan
NordArom har vuxit ur kostymen – växlar upp med ny fabrik
Livsmedelsföretaget NordArom växer och bygger en sprillans ny produktionsanläggning i Norrköping för att öka volymerna och optimera sina flöden.
– Det är med skräckblandad förtjusning som vi gör den här satsningen, säger vd Johan Eriksson till Livsmedel i fokus.
3 december
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.