Nocco firar 10-årsjubileum med gamla smaker

I höst fyller Sveriges mest sålda BCAA-dryck tvåsiffrigt och firar genom att relansera några av de tidigare bortplockade smakerna: Miami, Skum hare, Tropical och Melon Crush.
– Våra mest efterfrågade smaker är nu tillbaka, säger Bella Jordansson, Marketing Activation Manager.

På sociala medier jublar många Nocco-älskare just nu över att deras gamla favoritsmaker snart kan köpas i butik. Under vecka 44 lanseras  Tropical (2016), Melon Crush (2017), Skum hare (2017) och Miami (2019) i dagligvaruhandeln och på tyngre.se.
– Det är fyra smaker som varit med och definierat Noccos resa. Det är roliga smaker, vågade lanseringar, eller storfavoriter som vårt community har önskat få tillbaka. När vi nu firar tio år är det främst vårt fantastiska community vi vill fira – och ge tillbaka till. För de är lika mycket Nocco som vi, våra ambassadörer och partners, säger Bella Jordansson.

Nocco lanserades första gången på Fitnessfestivalen 2014, och då som världens första färdigblandade BCAA-dryck. I dag har det svenska varumärket ett brett sortiment av funktionsdrycker, som säljs i hela Europa och delar av Nordamerika.

Dela

Fler nyheter i Förädling och Trend och Värdekedjan

Trendbrottet: Svenskproducerat viktigare än pris på julbordet

För första gången sedan 2021 minskar prisets betydelse när svenskarna ska välja mat och dryck till julbordet, samtidigt som allt fler vill att det ska gå snabbt och enkelt att förbereda. De mångåriga julbordsfavoriterna skinkan och Ris à la Malta utmanas alltmer av Janssons frestelse och lussebullar, enligt Livsmedelsföretagens stora julmatsundersökning.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.