Greenfood växlar upp samarbetet med Dagab

För att göra det enklare för konsumenterna att äta mer frukt och grönt utökar Greenfood och Dagab sitt samarbete inom fresh-cut.
– Grönsaksavdelningen är en viktig profilfråga, säger Björn Johansson, vd på affärsområdet Greenfood Food Solutions.

Konsumenterna söker bekväma lösningar och när Greenfood blir huvudleverantör till Dagab innebär det ännu större volymer av fresh-cut, vilket innebär förädlade frukter, sallatsblad och grönsaker i olika blandningar.
– Nu tar vi nästa steg och utökar vårt befintliga samarbete med mer färdigskurna råvaror. Grönsaksavdelningen är en viktig profilfråga för dagligvaruaktörer som vill främja hälsosamma och hållbara matvanor, och där har vi både ett starkt erbjudande, innovativa produkter och stor kunskap, säger Björn Johansson, vd på affärsområdet Greenfood Food Solutions, i en kommentar.
Avtalet innebär att Greenfood från och med den 16 januari 2025 börjar utöka leveransen av varor. Produkterna går till Willys, Hemköp och övriga butikskedjor inom Axfood.
–  Vårt mål är att varje dag erbjuda Sveriges mest moderna kunderbjudande. Genom vårt samarbete med Greenfood kan vi förse fler konsumenter med hälsosamma genvägar i form av förädlade grönsaker som underlättar i köket, säger Daniel Månsson, kategoriområdeschef för frukt och grönt på Dagab.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Förädling och Värdekedjan

Årets matbluff flyttar hem: ”Redan klart”

Glassarna med de svenskklingande namnen Järna och Alvesta tog tidigare i veckan hem antipriset Årets matbluff – eftersom produktionen görs utomlands. Men nu flyttar produktionen hem till Sverige igen – till Jämtland.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.