15 feb–15 feb
Trendseminarium 2024
Stockholm, Hybrid
Trendkoll! – Hur bygger man varumärke och innovation i tider av förändring?
Årets trendseminarium ger dig en hel dag av initierad kunskap om vad som påverkar livsmedelsbranschen just nu och varför. Här möter du de mest spännande experterna från branschen som ger dig ett koncentrat av insikter kring nuläget och framtiden för livsmedelsföretag, handel, jordbruk, hållbarhet, hälsa, foodtech och forskning.
Bildspel från Trendkoll, 15 februari:
Årets talare:
PROGRAM, 09.00-16.00
Moderatorerna
I huvudet på trendspanare – de viktigaste skiftena som påverkar matbranschen
Lennart Wallander, Food & Friends
Christina Cheng, Sprillo
Hur bygger man kundrelation och lojalitet nu och framåt?
Ann-Katrin Tottie, Ica
Fenomenet energi- & funktionsdrycker.
Historien om Vitamin well
Jan Enhager, Enhager Consulting AB
En växande kategori, hur påverkar de konsumenterna framåt?
Caroline Uddström, NielsenIQ
Vad säger ungdomarna om energi- och funktionsdrycker?
Johanna Göransson, Ungdomsbarometern
Panel: Johanna Göransson, Ungdomsbarometern, Jan Enhager, Enhager Consulting AB, Caroline Uddström, NielsenIQ
Möte med Svenskmärknings nya vd
Tina Stugemo
Vad äter vi mer eller mindre av i tider av förändring? Och vilka konsekvenser får det? Prishöjningarnas effekter, nya kategorier i hyllorna, minskad produktutveckling och innovation?
Elisabet Rytter, Livsmedelsföretagen
Nya vägar till konsumentens matpeng – vilka är drivkrafterna?
Schysst käk – Från idé till en helt ny kategori inom dagligvaruhandeln
Amir Kheirmand, Schysst käk
Direkt från bonden till dig
Jens Thulin, Mylla
När vänder det för KRAV?
Emma Rung, KRAV
Data – företagets mest värdefulla tillgång.
Mathias Dyberg, Elvenite
EMV – egna märkesvaror ökar snabbt – vilken inverkan får utvecklingen på matpriserna, konkurrensen, produktutvecklingen, kvalitetsutvecklingen och konsumenternas valfrihet?
Under den här punkten kommer Jörgen Huitfeldt, Chefredaktör Kvartal, att moderera.
Karin Brynell, Svensk Dagligvaruhandel
Martin Bäckström, Konkurrensverket
Rasmus Bäckström, Livsmedelsföretagen
Robert Stekovic, Lidl Sverige
Ulf Mazur, Matpriskollen
Programmet kan komma att uppdateras.
Du kanske också är intresserad av
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.