15 feb–15 feb

Trendseminarium 2024

Stockholm, Hybrid

Trendkoll! – Hur bygger man varumärke och innovation i tider av förändring?

Årets trendseminarium ger dig en hel dag av initierad kunskap om vad som påverkar livsmedelsbranschen just nu och varför. Här möter du de mest spännande experterna från branschen som ger dig ett koncentrat av insikter kring nuläget och framtiden för livsmedelsföretag, handel, jordbruk, hållbarhet, hälsa, foodtech och forskning.

Bildspel från Trendkoll, 15 februari:

Årets talare:

PROGRAM, 09.00-16.00

Moderatorerna

I huvudet på trendspanare – de viktigaste skiftena som påverkar matbranschen
Lennart Wallander, Food & Friends
Christina Cheng, Sprillo

Hur bygger man kundrelation och lojalitet nu och framåt?
Ann-Katrin Tottie, Ica

Fenomenet energi- & funktionsdrycker.
Historien om Vitamin well 
Jan Enhager, Enhager Consulting AB

En växande kategori, hur påverkar de konsumenterna framåt?
Caroline Uddström, NielsenIQ

Vad säger ungdomarna om energi- och funktionsdrycker?
Johanna Göransson, Ungdomsbarometern

Panel: Johanna Göransson, Ungdomsbarometern, Jan Enhager, Enhager Consulting AB, Caroline Uddström, NielsenIQ

Möte med Svenskmärknings nya vd
Tina Stugemo

Vad äter vi mer eller mindre av i tider av förändring? Och vilka konsekvenser får det? Prishöjningarnas effekter, nya kategorier i hyllorna, minskad produktutveckling och innovation?
Elisabet Rytter, Livsmedelsföretagen

Nya vägar till konsumentens matpeng – vilka är drivkrafterna?
Schysst käk – Från idé till en helt ny kategori inom dagligvaruhandeln
Amir Kheirmand, Schysst käk

Direkt från bonden till dig
Jens Thulin, Mylla

När vänder det för KRAV?
Emma Rung, KRAV

Data – företagets mest värdefulla tillgång.
Mathias Dyberg, Elvenite

EMV – egna märkesvaror ökar snabbt – vilken inverkan får utvecklingen på matpriserna, konkurrensen, produktutvecklingen, kvalitetsutvecklingen och konsumenternas valfrihet?
Under den här punkten kommer Jörgen Huitfeldt, Chefredaktör Kvartal,  att moderera.

Karin Brynell, Svensk Dagligvaruhandel
Martin Bäckström, Konkurrensverket
Rasmus Bäckström, Livsmedelsföretagen
Robert Stekovic, Lidl Sverige
Ulf Mazur, Matpriskollen

 

Programmet kan komma att uppdateras.

 

 

PARTNERS

 

 

Eventinfo

Plats: 7A Posthuset, Vasagatan 28, Stockholm
Digitalt alternativ om vi får tillräckligt många deltagare som vill delta digitalt.

Tid: 09.00-16.00 (registreringen öppnar 08.15)

Pris:
2 495:- Medlem
1 995:- Medföljande kollega (Obs, medföljande kollega-rabatt gäller endast om alla är medlemmar.)
3 995:- Icke medlem
480:- Student

Alla priser är exkl. moms

Anmälan är nu stängd.
Mejla info@livsmedelifokus.se vid intresse så ska vi se vad vi kan lösa.

Anmälan är nu stängd!

Mejla info@livsmedelifokus.se vid intresse så ska vi se vad vi kan lösa.

Du kanske också är intresserad av

13 feb

26 mar–22 maj

5 dec–5 dec

Märkningsdagen 2024

Stockholm/Digitalt

Läs mer

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.