7 januari 2020
Under förra årets Veganuary var två av de mest omtalade varumärkena i Storbritannien svenska Oumph! och Quorn. Mycket därför lägger Food for Progress in en högre växel nu i år.
– Vi tror stenhårt på att kampanjen kommer att få minst lika mycket uppmärksamhet i Sverige, säger Elisabeth Samuelsson, ansvarig för sociala medier på Food for Progress.
Veganuary startade i Storbritannien 2014 och räknar med att slå nytt rekord i år, med ett minimum av 350 000 nya deltagare från världen.
I Sverige driver Djurens rätt och Välj Vego kampanjen. Genom att anmäla sig på deras hemsida får man ett mail om dagen med recept, inköpslistor och menyer för att göra prova-på-månaden så enkel som möjligt.
AGNETA RENMARK
Dela
Läs också
Fler nyheter i Arkiv
Sätherberg: ”Ingen risk för matbrist”
”Det finns ingen risk för matbrist”, sa landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg på en presskonferens i tisdags.nDäremot är ökade livsmedelspriser, sämre lönsamhet för jordbruket och minskad matproduktion några av de konsekvenser som Ukrainakrisen kan få på den svenska livsmedelsförsörjningen.
22 mars
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.