Polarbröd satsar på framtidens brödmål: “Breddar affären”

Nu har styrelsen för Polarbröd AB beslutat om ytterligare en investering på 52,3 miljoner i produktionsanläggningen i Älvsbyn.
– Vi vill bredda affären för att bli mer relevanta i vårt erbjudande, säger kommunikatören Kristin Simonsson.

Styrelsen för Polarbröd AB har nyligen beslutat om ytterligare en investering på 52,3 miljoner i produktionsanläggningen i Älvsbyn. Det innebär bland annat att man ska satsa på en surdegsanläggning samt investera i ny teknik ”för att möta framtidens behov”.
– Allt fler kunder väljer Polarbröd. Nu fortsätter vi satsningarna för att skapa framtidens hållbara brödmål i våra bagerier i Älvsbyn och Bredbyn. Den här investeringen är en viktig del för de kommande etapperna, säger Polarbröds vd Anders E Johansson i en kommentar.

Det handlar om att bygger hållbart och smart för framtiden och för att stå rustade att möta upp mot industri 4.0 och framtidens behov hos både kunder och konsumenter.

Visionen är att göra hållbara brödmål tillgängliga för alla, men vad innebär egentligen detta med ”framtidens brödmålsproduktion”?
Frågan går till Kristin Simonsson, kommunikatör på företaget:
– Det är ett samlingsbegrepp för alla de satsningar som vi gör i olika etapper efter branden och för att staka ut vägen framåt. Våra långsiktiga mål är att bli 100 procent cirkulära och inom tio år ska 50 procent av våra intäkter komma från sådant som vi ännu inte producerar, säger hon.

Vad kan det vara för något lite mer konkret?
– Brödmål kan handla om exempelvis fyllda bröd och klämmor, men även något helt annat som vi ska utveckla för att bredda affären för att bli mer relevanta i vårt erbjudande

Dela

Fler nyheter i Förädling och Trend

Skånemejerier miljoninvesterar i kvargproduktionen

Skånemejerier investerar närmare 70 miljoner i kvargproduktionen för att möta den ökade efterfrågan. Dessutom lanserar man helt vita bägare för sina bästsäljare, som en kortsiktig lösning på bristen på förpackningsmaterial.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.