10 september 2021
Tre av fyra konsumenter köper sin honung i en livsmedelsbutik. Av dessa anser 93 procent att det borde finnas en ursprungsmärkning för att kunna göra rätt val i butiken. 68 procent visste inte om att honung är ett av de tre mest förfalskade livsmedlen som finns. Detta enligt en färsk undersökning, gjord på uppdrag av Biodlingsföretagarna.
Dela
Fler nyheter i Arkiv och Värdekedjan
Arla går ihop med tysk mejerijätte: ”Sverige har ett guldläge”
Arla Foods och tyska DMK Group går samman för att skapa det starkaste mejerikooperativet i hela Europa – en fusion som samlar drygt 12 000 mjölkbönder som tillsammans omsätter 19 miljarder euro.
– Vårt främsta fokus att säkra det högsta mjölkpriset för våra medlemmar, säger Inger-Lise Sjöström, mjölkbonde och vice ordförande för Arla.
8 april
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.