1 september 2021
Det finns ett stort intresse från företagen för ökade kunskaper inom sensorik. Sweden Food Arena och Livsmedel i fokus planerar därför i samarbete med Örebro Universitet att arrangera kurser i ämnet. För att kunna skapa ett riktigt bra kursprogram behöver vi veta era önskemål. Vilka kunskaper inom sensorik är viktigast för er för att ni ska kunna utveckla era produkter ytterligare och stärka företagets konkurrenskraft?
Vi är tacksamma om du vill svara på frågorna i länken till enkäten. Dina svar kommer att utgöra underlag för en workshop som Örebro Universitet arrangerar med Livsmedel i fokus och Sweden Food Arena den 5 oktober, (digital workshop). Här kommer vi att diskutera vilken typ av satsningar som företagen önskar inom forskning, kunskapsutveckling och utbildning inom sensorikens område för att i nästa steg kunna utvecklas som företag och stärka sin konkurrenskraft. Diskussionerna vid workshopen kommer även att vara viktiga för oss när vi utformar kursinnehållet.
I enkäten kan du anmäla ditt intresse för att delta i en workshop 5 oktober som kommer att ledas av Örebro Universitet.
Här finns enkäten: Sensorikundersökning
Länk till workshop 5 oktober: Vad smakar det egentligen?
Dela
Fler nyheter i Arkiv och Värdekedjan
Arla går ihop med tysk mejerijätte: ”Sverige har ett guldläge”
Arla Foods och tyska DMK Group går samman för att skapa det starkaste mejerikooperativet i hela Europa – en fusion som samlar drygt 12 000 mjölkbönder som tillsammans omsätter 19 miljarder euro.
– Vårt främsta fokus att säkra det högsta mjölkpriset för våra medlemmar, säger Inger-Lise Sjöström, mjölkbonde och vice ordförande för Arla.
8 april
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.