Vilket kunskapsbehov finns inom området sensorik?

Välkommen att delta i en enkätundersökning om kunskapsbehovet inom området sensorikFör tredje året i rad drar kampanjen EKO-september igång. Det är Organic Sweden, Ekologiska Lantbrukarna, KRAV och Sveriges Konsumenter som står bakom för att öka kunskapen om och driva försäljningen av ekologiska och KRAV-märkta livsmedel.

Det finns ett stort intresse från företagen för ökade kunskaper inom sensorik. Sweden Food Arena och Livsmedel i fokus planerar därför i samarbete med Örebro Universitet att arrangera kurser i ämnet. För att kunna skapa ett riktigt bra kursprogram behöver vi veta era önskemål. Vilka kunskaper inom sensorik är viktigast för er för att ni ska kunna utveckla era produkter ytterligare och stärka företagets konkurrenskraft?

Vi är tacksamma om du vill svara på frågorna i länken till enkäten. Dina svar kommer att utgöra underlag för en workshop som Örebro Universitet arrangerar med Livsmedel i fokus och Sweden Food Arena den 5 oktober, (digital workshop). Här kommer vi att diskutera vilken typ av satsningar som företagen önskar inom forskning, kunskapsutveckling och utbildning inom sensorikens område för att i nästa steg kunna utvecklas som företag och stärka sin konkurrenskraft. Diskussionerna vid workshopen kommer även att vara viktiga för oss när vi utformar kursinnehållet.

I enkäten kan du anmäla ditt intresse för att delta i en workshop 5 oktober som kommer att ledas av Örebro Universitet.

 

Här finns enkäten:  Sensorikundersökning

Länk till workshop 5 oktober: Vad smakar det egentligen?

 

 

Dela

Fler nyheter i Arkiv och Värdekedjan

Svenska livsmedelsproducenter optimistiska inför årets slutspurt

Svenska livsmedelsproducenter såg sin försäljning minska under årets tredje kvartal men om deras prognoser för det sista kvartalet slår in blir det den starkaste tillväxten på tre år. Även livsmedelsexporten vänder upp efter flera års nedgång, enligt Livsmedelsföretagens senaste konjunkturbrev.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.