Här är nya utmanaren i salladshyllan

Efter tio år i restaurang- och storköksbranschen tar Chef’s Cut nu klivet in i detaljhandeln. Ambitionen är att göra det enklare även för hemmakocken att laga godare och grönare måltider.

Med olika typer av småblad, färdigskurna salladsblandningar och rotfrukts- och kålmixar vill Chef’s Cut “sätta en ny standard i salladshyllan”.

– De allra flesta vill äta mer grönsaker, men samtidigt tycker många att det är svårt att få till det. Därför är vi generösa med enkla och goda tips på hur produkterna ska tillagas, vad de smaka och vad som passar bra att servera till. Allt för att göra det enkelt att laga godare mat varje dag, säger Thomas Eriksson, affärsområdeschef på Total Produce Nordic och ansvarig för Chef’s Cut.

Lanseringen innehåller tre produktgrupper: fräscha småblad, skurna matiga salladsblandningar och krispiga rotfrukts- och kålmixar. Merparten av grödorna odlas på svenska gårdar så länge säsongen tillåter det.

Under november kommer även butiksmaterial som säljstöd och för att hjälpa konsumenterna att hitta rätt i hyllan.

Chef’s Cut är ett varumärke från Total Produce Nordic AB med ett brett sortiment av färdigblandade, skalade, strimlade, hackade, svarvade, picklade och förkokade produkter.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Förädling och Primärproduktion

Svenska livsmedelsproducenter optimistiska inför årets slutspurt

Svenska livsmedelsproducenter såg sin försäljning minska under årets tredje kvartal men om deras prognoser för det sista kvartalet slår in blir det den starkaste tillväxten på tre år. Även livsmedelsexporten vänder upp efter flera års nedgång, enligt Livsmedelsföretagens senaste konjunkturbrev.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.